Menuju Destinasi - SHRMZB :)


Haaaa!! kawan2 ^_^  esok da nak RAYA, apa lagi saya nak chaw lari balik kg dulu jangan rindu- rindu taw..huhuhu..orang kata kalau rindu saya tengoklah BINTANG.

Apa- apa pun kesempatan ini inginlah saya mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada sesiapa yang mengenali diri ini mungkin ada tersalah kata atau terguris hati mohon diampun, saya masih manusia biasa yang tidak dikurniakan apa- apa wahyu. Konklusinya THERE'S NO BODY'S PERFECT ^_^. 

Rasulullah pun ajar kita memaafkan orang sebab apa maaf ialah salah satu kunci kepada teguhnya perpaduan. Tak percaya ? cubalah. Btw, tidak dilupakan juga kepada kekasih hatiku yang sangat berharga. setelah sebulan kau membedah sanubariku, setelah sebulan kau didik aku menahan nafsu, akhirnya kau pergi meniggalkan diri sadis ini. Andai  ini Ramadhanku yang terakhir kau kurniakanlah pahala segunung langit Ya ALLAH. 

RAMADHAN
 PEMERGIANMU DITANGISI. 


Orang kata Setiap Pertemuan itu pasti ada Perpisahan, Jadi ayuhlah kita mendongak ke langit hunuskan tangan berdoa serta bermunajatlah pada yang Esa agar dikurniakan atau apalah sudinya diberikan lagi kesempatan untuk merasa manisnya RAMADHAN, dan juga timpakanlah HIDAYAH yang menggunung buat mereka yang masih mencari- cari YA ALLAH !!!

What so special ?



Ouh hell yeah !! brand NEW yogurt shop >.< well not really, 
actually i just discovered about this one of WORLD WONDER. LOL 
But what makes me thinking is what is so special about this freakin store ?
Obviously, it's YOGURT --' so ? >.<


You go into the shop, choose any flavorings, add topping, 
then weight it -->> Then, P.A.Y erk ? 
For me it kind a weird, all these stuff makes me feels like i am
one of those alien who know nothing of what the hell is going on 
this very world. 

Technologies grown even faster than i do. 
LOSER ME. >.<



In a Nutshell i'm just promoting to you guys about this fresh freaking awesome store,
heeee (:  well not to mention if u guys have any leisure time, and u have tone of money but 
don't know what to do, HEY GIVE A CALL!!! I'M FREE 4 YOGURT !!! 

LIVE LONG 
FRESH, 
AWESOME, 
SUBLIME,  
FLAVOURFUL,
INDESCRIBABLE
YOGURT !!!

::Malam Gemersik Rohani B13::


Orang Kata
Lailatul Qadar
Itu
Malam Gemersik Rohani

Sesuai sangatlah tajuk tu kan bersempena dengan anjuran organisasi pelaksana GPK batch 13, terima kasih kepada bahagian tarbiyah dan kerohanian GPK B13 kerana telah bersusah payah menganjurkan sebuah program yang bagi pandangan ana sangat memberikan satu anjakan paradigma pada setiap slot yang disertai. 


Jutaan ucapan syukran jazillan kepada Ustazah Norhidayati yang bagi ana jikalau tanpa bantuan dan sokongan padu daripada ustazah sendiri tidak mungkin program yang segempak program Malam Gemersik Iman ini akan berjalan dengan begitu lancar sekali, terima kasih sekali lagi diucapkan, tidak akan dapat dibalas segala jasa dan penat lelah ustazah dalam merintih kesusahan jua kegembiraan bersama Batch 13, kami hanya dapat mendoakan yang terbaik bagi ustazah semoga hidup diberkati Ilahi. Ameen. 


Tidak lupa juga kepada yang berusaha Wan Abdul Rahman bertindak selaku pengarah program ini, bagi ana beliau seorang pengarah yang baik, selama ana berada dalam organisasi program ana lihat wan sebagai seorang yang cukup matang dan hebat dalam meneutralasikan keadaan yang pada pandangan mata kasar ana sangat meruncing permasalahannya namun wan dengan lagaknya cukup menyenangkan Alhamdullilah ^_^ 


Haa!! tidak dilupakan juga timbalan pengarah Asma Hamizah Binti Ghazali, yang pada ana sangat cekap dalam menguruskan hal- hal yang bagi ana dianggap kecil tapi memang sudah menjadi fitrah perempuan kan walau dalam apa jua perkara yang mereka lakukan penelitian dan sistematik adalah cara mereka. Alhamdullilah, berkat usaha sama dan kerja keras beliau, program ini telah bejalan dengan jayanya, Semoga dapat membawa perubahan kepada ummah dan melestarikan lebih banyak program yang bermanfaat buat sekalian ummat.



Tidak dilupakan juga buat Abang Jaysuman yang ana kira berjaya menyentuh kalbu setiap daripada kita untuk kita terus merasa izzah menjadi seorang islam daripada kecil semoga dapat sama- sama kita menambah iman serta membawa kita kepada ketaqwaaan kepada Ilahi. Ameen. Wakil bagi pihak Batch 13 memohan seribu satu kemaafan jika ada silap dan salah semasa penganjuran program ini kerana " kami hanya merancang Allah lah penentunya". Andailah dapat sekiranya buat kali yang sekaliannya kami menjemput lagi Abang Jaysuman untuk kita sama- sama mendalami serta menghayati apa itu ISLAM. btw nasyid Raihan tuh syahdu Sedih >.< 



Dan juga ratusan - ribuan - jutaan TERIMA KASIH 
khas buat Exco - Exco program Malam Gemersik Rohani
Tanpa tenaga dan usaha antum program ini tidak akan berjalan dengan lancar, 
tambahan pula hanya 2 hari diberikan untuk merancang sebuah program yang tersohor ini. ^_^ 
Orang kata memang sudah menjadi pahit manis dalam penganjuran program jikalau tiada pahitnya macam mana nak menggapai manisnya, persis kata pepatah                                 "Tiada Kejayaan Semanis Madu                                                       
      Tanpa Usaha Sepahit Hempedu". 



Pengarah 
Wan Abdul Rahman Wan Ibrisam Fikry

Timbalan Pengarah 
Asma Hamizah Binti Ghazali

Setiausaha Agong 
Mohd Noor Farhan Bin Md Nor Elham

Bendahari Kehormat 
Mohd Fazli Bin Zainal
Najibah Binti Nasruddin 

Exco Program 
Abdul Hafiz Bin Razali
Najihah Binti Noor Azlan

Exco Makanan 
Mohd Huzaifah Bin Adnan
Asma' Nadzirah Binti Ruslan

Exco Kerohanian 
Muhd Danial Bin Mustafa
Azzah Binti Ahmadon

Exco Pendaftaran 
Khair Bin Mohd Kamil
Nuha Aliah Binti Zulkifli 

Exco Publisiti 
Abdul Muhaimin Bin Mohd Wijayanuddin
Atiqah Binti Aminuddin

Exco Cenderahati 
Muhammad Irsyad Bin Zaini 
Siti Farah Binti Raziman 

Exco Sponsor 
Mohd Shafie Bin Hassan 
Nurul Qarirah Binti Qahar 

Exco Tempat 
Burhainnul Asyraf Bin Mustakim 
Nurul Hakimah Binti Mohd Faizul Aris 

Exco Disiplin
Mohd Aiman Bin  Mohd Pauzi 
Syifa' Binti Mohd Aizaini 

Exco Teknikal 
Aminuddin Bin Ahmadi 


Tidak dilupakan juga kepada Ustad Iswan Bin Mansor yang sudi menjadi guru pengiring bagi program yang tidak seberapa ini, semoga Allah membalas segala jasa baik ustad dan kami mendoakan segla apa yang baik untuk ustad kami. WISH US ALL DA BEST 4 SPM >.< 

Semoga sekalian ahli Batch 13 mendapat natijah daripada program Malam Gemersik Rohani ini. Ameen Ya Allah, kau kurniakanlah apa yang baik bagi kami dan kau ringankanlah bebanan kami dan jadikanlah kami  orang yang paling bersabar dalam menrangkuh ujian mu Ya Allah. 


Ana ingat lagi kata - kata wan " Seorang pemimpin yang baik lahir daripada rakyat yang baik" maksudnya seorang pemimpin itu berjaya memerintah jika rakyatnya memberikan komitmen yang jitu dalam menggapai ukhuwwah teras kegemilangan. InsyaAllah.


Ingatlah ketika mana Ali bin Abi Talib ditanyakan tentang kenapa zaman pemerintahannya rakyat bergolak maka Ali menjawab "Sewaktu Khalifah Umar Memerintah akulah Rakyatnya, tetapi semasa aku memerintah engkaulah rakyatnya" - Semoga dapat kita beroleh sesuatu daripada kata- kata ini. 



Last but not least kepada Barisan Majlis Tertinggi Batch 13 antum ialah FAMILY KE 2 ana, memang tak dapat nak dinafikan lagi segala masalah kita kongsi bersama, muhasabah bersama antum bagi ana sebuah kumpulan yang boleh dikira sudah capai sebuah tahap lengkap melengkapi. Ameen.

Thank You-Terima Kasih-Kahamsanida-Shiea Shiea-Aligato
Khas Buat 


Ibu Norhidayati Zulkafli
Ibu Juhanita Jumaat 


Abang Zahier Arbi
Abang Mursyid Hasanuddin
Abang Fazli Zainal
Abang Huzaifah Adnan
Abang Danial Mustafa


Kakak Farah Hidayah
Kakak Najihah Noor Azlan
Kakak Sakinah Rosli
Kakak Asma' Hamizah Ghazali
Kakak Azzah Ahmadon
Kakak Syifa' Aizaini 


Semailah benih ini dalam jiwa, walau ibu dan bapa kita berbeza tapi kita SEKELUARGA, saling kuat menguatkan, Walau kita belainan latar belakangnya tapi kita saling lengkap melengkapi. 
Jangan pernah kita lupa Perit Getir kita bersama, Senyum Gembira jua Tawa Sekian.


Ingatlah "masalah seorang dalam sebuah pasukan adalah masalah semua" 

Yang Ikhlas.
..Hambah Sahyamu..


Eyh3x !!! 
Yang Terakhir Sayang BATCH 13 - BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!


::Hidupku Matiku::


ALLAH matlamat hidupku
RASULULLAH ikutan hidupku
AL-QURAN pedoman hidupku
JIHAD jalan hidupku
::SYAHID di jalan ALLAH cita- citku tertinggi::

Its all about YoUrSeLf


BE YOURSELF

There is something you can do 
better than any can do

Listen to the inward voice
and bravely obey that. 

Pantun – Ramadhan itu Kehidupan bukan Tanggapan


Hidup sekali bersungut panjang,
Menanti hari yang kian mendatang,
Ramadhan tercinta hinggap diundang,
Memberi nikmat sekalian petualang. 

Perut lapar berdondang sayang,
Menanti buka amatlah panjang,
Ikhlaskan niat rahmat dijulang,
Allah itu sangatlah penyanyang.

Sebulan berpuasa takkan goyang,
Lagu raya terngiang – ngiang,
Ibadah tekun malam dan siang,
Mencari redha Allah tersayang.

Cinta dunia biar berpada,
Akhirat abadi jangan dilupa,
Ibadah sejati tunggak utama,
Menjejak kaki ke pintu syurga.

Mohon ampun maaf dipinta,
Menjunjung kasih insan tercinta,
Jangan dilupa ibu berkata,
Bacalah doa sebelum berbuka.

Hasil Ciptaan,
Muhammad Irsyad Bin Zaini
5 Iltizam 
[Hak Cipta Terpelihara]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 S.A.N.G.K.A.L.U.K.A |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.